زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی | خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند بهترین جایگزین کشمش در آب دوغ خیار | فوت و فن خوشمزه شدن آب دوغ خیار مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی‌شود! آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه حبوبات و سبزی‌ها با بدن ما چه می‌کند؟ این افراد نباید لب به سرکه سیب بزنند | طبع سرکه سیب سرد است یا گرم؟
سرخط خبرها

تداوم وزش باد در خراسان رضوی | افزایش تدریجی دما در اواخر هفته (۲۹ تیرماه ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۱۷۵۱۳۹
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تداوم وزش باد در خراسان رضوی | افزایش تدریجی دما در اواخر هفته (۲۹ تیرماه ١۴٠٢)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به افزایش تدریجی دما در سطح استان، گفت: تا اوایل هفته پیش‌رو همچنان وزش باد شدید پدیده غالب جوی در سطح استان است.

محمد غیوری‌خواه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا اوایل هفته پیش‌رو همچنان وزش باد شدید پدیده غالب جوی در سطح استان است که در نواحی بادخیز جنوبی، شرقی استان و دامنه‌های جنوبی بینالود وزش باد شدیدتر است. در طی این مدت وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و در نواحی بادخیز و مستعد با احتمال بروز خسارت است.

گفتنی است؛ در ساعات بعدازظهر در مشهد شاهد وزش شدید باد لحظه‌ای هستیم. در این لحظه هوای در اکثر نقاط استان از لحاظ کیفیت هوا در شرایط بهتری قرار گرفته است و تنها در شهرستان سبزوار همچنان طوفان گردوخاک وجود دارد.

وی ادامه داد: تا روز‌های پایانی هفته روند افزایش دما به صورت تدریجی رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با دمای هوای ١۶ درجه و شهرستان بردسکن با دمای هوای ٣٩ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های بجستان با سرعت ۶٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٣٢ و ٢٣ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات با دو درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ٣۴ و در خنک‌ترین ساعات با یک درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ٢٢ درجه خواهد رسید.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ١٠٢ بوده و امروز مشهد با شاخص ٧۵ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه‌های نخریسی، ویلا، رسالت، تقی اباد، الهیه، شهر، هفت حوض و سرافرازان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->